plen

Punkt widzenia firmy
Innowacyjność. Oddanie dla jakości. Rozwiązywanie problemów. Firma Zinsser została założona właśnie na tych zasadach w 1849 roku i pozostaje im wierna do dzisiaj. To dzięki nim stała się jednym z największych producentów wysokiej jakości podkładów, farb do ścian, farb specjalistycznych i farb na bazie szelaku w Ameryce Północnej. W swojej długiej historii Zinsser zyskał reputację jako twórca i producent unikatowych produktów do rozwiązywania różnorodnych problemów konsumentów oraz profesjonalistów. Produkty firmy Zinsser są sprzedawane w ponad 70000 punktach sprzedaży i używane przez miliony klientów końcowych.

Kluczowe daty w historii firmy:
  • 1849: William Zinsser zakłada firmę na Manhatanie
  • 1910: Wnuki założyciela - William III I Rudolf - przejmują zarządzanie firmą
  • 1921: Otwarcie fabryki w Chicago
  • 1932: Stworzenie działu importu
  • 1946: B-I-N zostaje wprowadzony na rynek
  • 1955: Bulls Eye Szelak jest wprowadzony ponownie na rynek
    - w formie farby gotowej do użycia
  • 1974: Firma przenosi siedzibę główną do Somerset w New Jersey
  • 1982: Zinsser wprowadza pierwszy podkład na bazie wody
    do użycia w całym domu - Bulls Eye 1-2-3
  • 1986: Firma zostaje przejęta przez RPM, Inc.
  • 1994: Powstaje dział sprzedaży zagranicznej
Historia firmy
William Zinsser & Company, Inc., jest wiodącym producentem podkładów uszczelniających na rynku Amerykańskim. Farby firmy Zinsser używane są w każdego rodzaju projektach wymagających wysokiej jakości produktów do przygotowania i konserwacji powierzchni. Założona w 1848 roku firma Zinsser może poszczycić się wprowadzeniem jako pierwsza produktów w wielu kategoriach: B-I-N - pierwszy podkład na bazie szelaku, Bulls Eye 1-2-3 - pierwszy wodny podkład uniwersalny; DIF - pierwszy komercyjny środek do usuwania tapet; Perma-White - pierwsza farba odporna na grzyb i pleśń. Filia firmy RPM, Inc od 1986 mieści się w Somerset, New Jersey.

XIX wieczne początki
Gdy William Zinsser, brygadzista w zakładach produkujących szelak w Mainz w Niemczech, wyemigrował do USA w 1848 roku odkrył, że lakiery na bazie szelaku oraz francuskie lakiery są nieznane na rynku amerykańskim. Pracując w przydomowym laboratorium Zinsser opracował produkt, który szybko pozwolił otworzyć pierwszą w kraju fabrykę wybielonego szelaku. Fabryka została otworzona na zwanym w tamtym czasie ?wiejskim Manhattan?. Firma utrzymała ten adres przez 115 lat.
Najlepiej sprzedający się przez dekady produkt - Szelak - to naturalna, żywiczna wydzielina o żółto-pomarańczowym kolorze wytwarzana przez czerwce (łac. Lac laccifer) - owady żyjące w Indiach i Tajlandii. Gdy substancja ma styczność z powietrzem przechodzi w stan skupienia do postaci skorupek laku. Pracownicy zbierają skorupki laku z drzew, płuczą i przetwarzają do postaci płatków lub wybielonego szelaku.
Początkowo klientami Zinsser'a byli mówiący po niemiecku imigranci. W 1853 roku - biały lakier francuski wygrał pierwszą nagrodę na międzynarodowych targach w Filadelfii. Do 1860 roku firma Zinsser zmieniła swoje przydomowe laboratorium w pełnowymiarową fabrykę produkcyjną. W tym samym roku brat Williama, August również wyemigrował do USA i rozpoczął pracę w fabryce. Mniej więcej w tym samym czasie Zinsser otworzył sklep detaliczny na Manhattanie oferujący pełną ofertę produktów. W 1895 roku firma wymagała już dobudowania drugiego piętra budynku i dokupienia budynku przylegającego w którym otworzono biura i kolejny salon sprzedaży.

Chude lata na początku XX wieku.
Firma przechodziła przez trudny okres pod rządami William'a Zinsser II. Przejął on kontrolę w latach 80-tych XIX wieku - jednak często chorował. Wnuki założyciela, William Zinsser III I Rudolf przjęli rodzinny interes w 1910 roku. William III rzucił studia żeby pomóc firmie. Rudolf przszedł do firmy z tytułem magistra z chemii na uniwersytecie w Princeton. Bracia postanowili zaprzestać produkcji szelaku dla hurtowników i skoncentrować się na obsłudze rynku detalicznego - w szczególności ze swoim nowym produktem Bulls Eye.
Pod nowym przywództwem firma odbiła się i do roku 1921 odnotowała znaczący wzrost dodając kolejnych budynków biurowych i otwierając fabrykę wybielania w Chicago. Wybór padł na Chicago ze względu na bliskość do Michigan,które słynęło z produkcji mebli.
Kluczem do wzrostu firmy była zdolność do dostosowania produktu zarówno dla przemysłu jak i klientów detalicznych. W 1932 roku firma otworzyła dział importu, aby zapewniać dostawy wysokiej jakości żywicy szelaku dla różnorodnych zastosowań min. wosków do podłóg, mebli, płyt fonograficznych, izolacji elektrycznych i wielu innych.
Bracia zamknęli sklep Zinsser'a w 1940 roku ,aby skoncentrować się na produkcji szelaku. Nie mogli wybrać lepszego czasu ponieważ zużycie szelaku w przemyśle w tym czasie rosło z dnia na dzień. Nowy rodzaj szelaku - jadalny- zyskał znaczną popularność wśród firm farmaceutycznych, które pokrywały tabletki warstwą szelaku. Szelak był również stosowany na słodyczach. Dodatkowo, producenci ubrań używali innego rodzaju szelaku do usztywnienia kapeluszy i butów.

Wyzwania okresu wojennego
Obostrzenia dotyczące szelaku narzucone przez rząd USA podczas II wojny światowej wyrządziły ogromną szkodę firmie ze względu na fakt, że zmuszono ją do sprzedaży całego zapasu rządowi na cele wojenne. Zinsser rozpoczął poszukiwania syntetycznego szelaku. W roku 1942 opracował Zinlac - środek na bazie syntetycznego szelaku wytwarzanego z pochodnych utylizowanej kukurydzy. Zinsser porzucił ten produkt w 1944 roku gdy żywica szelaku stała się z powrotem dostępna.
Krótko po wojnie niektóre z linii produktowych zaczęły zanikać. Zinsser skierował sowje drużyny specjalistów do opracowywania nowych produktów dla firm budowlanych, aby ułatwić i przyspieszyć ich prace. W 1946 roku Zinsser przedstawił pierwszy w skali kraju szybko-schnący podkład uszczelniający plamy i zapachy - barwiony na biało: B-I-N. Produkt ten spełniał 3 funkcje: gruntował, uszczelniał i krył plamy. B-I-N pozwolił firmom wykonawczym przyspieszyć proces, który do tej pory trwał kilka dni. Było to pierwsze podejście do rynku podkładów uszczelniających i pomogło nie być wyłącznie zależnym od bezbarwnych produktów na bazie szelaku.

Nowa generacja zarządzania w późnych latach 50-tych XX wieku
Gardner R. Cunningham i Edward H. Walworth, Jr., zięć William'a Zinsser III dołączyli do firmy w 1947 roku. William Zinsser III przekazał zarządzanie firmą Walworth'owi i Cunnigham'owi w późnych latach 50-tych XX wieku - ale pozostał prezesem zarządu do swojej śmierci w 1979 roku. Do czasu kiedy firma przeniosła się do New Jersey w 1974 roku - William III przychodził do fabryki każdego dnia przez 65 lat. Urodzony nowojorczyk, był aktywnym obywatelem miasta pracując jako dyrektor szpitala Lenox Hill (1941-1952) i członkiem komisji sztuki oraz komisji zabytków. William III był również początkowym sponsorem budynku w którym otwarto centrum Linkolna.
W 1955 roku Zinsser stworzył gotową do użycia i łatwą w aplikacji wersję Bulls Eye Szelak. Wcześniej ciecz musiała być rozcieńczona z alkoholem przed użyciem. Wersja w aerozolu pojawiła się w 1958. Firma zyskała rynek graficzny i drukarski w latach 60-tych XX wieku i rozpoczęła produkcję wodnych i rozpuszczalnikowych polimerów do tuszy drukarskich i innych zastosowań.

Przeprowadzka do New Jersey w 1974 roku
We wczesnych latach 70-tych XX wieku ekspansja w Nowym Jorku nie była już możliwa - fabryka była przestarzała, a Szpital im. Roosevelt'a chciał wykupić ziemie na swój rozwój. Zarząd podjął decyzję o sprzedaży obiektów na Manhattanie. Nowa siedziba firmy, laboratorium, fabryka, magazyn i centrum dystrybucji zostały wybudowane w Somerset, New Jersey gdzie Zinsser przeniósł się w 1974 roku.
W tym czasie firma wypuściła na rynek nową kategorię produktu: usuwanie tapet i przygotowanie powierzchni. W roku 1975 przedstawiono DIF - środek do usuwania tapet. Po pięciu latach zamieniono go jednoskładnikowym DIF - ciekły koncentratem.
W 1982 roku Zinsser kupił firmę produkującą szelak Bradshaw-Praeger Company z Chicago. W tym czasie firma skupiała się na opracowaniu produktu, który ułatwiałby wieszanie i późniejsze usuwanie tapet. Współpracując z kilkunastoma producentami tapet Zinsser wypuścił Shieldz - uniwersalny podkład pod tapety w 1984 roku. W następnych 5 latach wypuszczono PaperTiger - narzędzie z kolcami które usuwało tapetę bez szkody dla ściany. Bardziej ergonomiczna wersja została przedstawiona w 1992 roku.

138 lat rodzinnej firmy kończy się w 1987 roku
Po 138 latach rodzinna firma Zinsser stała się filią specjalistycznej firmy chemicznej RPM, Inc z siedzibą w Medinie, Ohio w 1987 roku. Jako część projektu wprowadzenia większej ilości produktów na rynek detaliczny RPM kupiło Zinsser za 25 milionów dolarów. Zinsser kontynuował swoją pracę jako oddział RPM - a były wice dyrektor i dyrektor naczelny, Robert Senior został głównym dyrektorem wykonawczym. Senior przyszedł do Zinsser po 12 latach pracy na różnych stanowiskach w Alliance Chemical Corporation.
Jadalny szelak pozostał ważnym produktem dla firmy. Zinsser szczęśliwie rozrastał się i w 1991 roku kupił drugą fabrykę w Somerset razem z budynkiem w Newark, New Jersey dla pracowników biurowych.

Dystrybucja produktu sięga 40 krajów w 1999
Zaczynając od połowy lat 90-tych XX wieku Zinsser opracował kilkanaście produktów dla przemysłu hotelarskiego. Kilka z tych produktów zabezpieczało przed grzybem i pleśnią w łazienkach, pralniach, basenach i ścianach zewnętrznych. Firma otworzyła swoje biuro w Wielkiej Brytanii w Londynie w 1999 roku dostarczając równocześnie swoje produkty do 40 krajów. Dodatkowo, Zinsser rozpoczął kampanię telewizyjną ?Zinsser First? docierając do około 25 milionów odbiorców. W 1999 roku firma obchodziła 150-tą rocznicę - stając się jedną z najstarszych nadal działających firm w USA.
W 2001 roku sprzedaż osiągnęła 41 milionów dolarów. Firma przejęła między innymi takie firmy jak Zehrung (1999), Modern Masters (2001) czy Parks (2002). W roku 2002 spółka matka RPM przejęła Wolman Care i włączyła w zakres działania Zinsser. Firma Zinsser została włączona do rozszerzonego działu konsumenckiego, który obejmował produkty Rust-Oleum i Bondo - które łącznie wytwarzają około 1 miliarda dolarów sprzedaży. Do dzisiaj BIN jest najlepiej sprzedającym się podkładem specjalistycznym na rynku.
design by wallstudio 2017 | efekt rdzy | farba tablicowa, farba magnetyczna | zielona patyna | świecące farby | efekt metaliczny | efekt korozji | farby metaliczne | efekt patyny | farba magnetyczna |